.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
مازندران نیازمند مرکز درمانی تحقیقاتی سرطان

قائم مقام وزیر بهداشت با اشاره به آمار بالای بیماران سرطانی در مازندران اظهار داشت: این استان نیازمند مرکز درمانی تحقیقاتی سرطان است.

محمد مهدی ناصحی در نشست مشترک با مجمع نمایندگان مازندران در ساری با ارائه عملکرد دانشگاه علوم پزشکی مازندران مشکلات و چالشهای این دانشگاه را به همراه راهکارهای موجود ارائه داد.
وی با اشاره به آمار بالای گردشگران در مازندران افزود: جمعیت استان با حضور گردشگران چهار برابر جمعیت ثابت است که امکانات و اعتبارات حوزه سلامت برای ارائه خدمات به این جمعیت کافی نیست.

وی با اشاره به اینکه مازندران در بیماریهای سرطانی از آمار بالایی برخوردار است، افزود: این استان نسبت به دیگر نقاط کشور از نظر بیماران سرطانی از آمار بالایی برخوردار بوده که ایجاد یک مرکز درمانی تحقیقاتی سرطان و بیماری های عفونی بسیار لازم و ضروری است.

ناصحی ایجاد آزمایشگاه جامع برای ارزیابی سموم موجود در مواد غذایی را لازم دانست و افزود : با توجه به اینکه مازندران قطب کشاورزی ایران است و استفاده از سموم در کشاورزی چهار برابر کشور است ایجاد یک آزمایشگاه مجهز برای ارزیابی سموم در کشاورزی و مواد غذایی لازم است.

وی با اشاره به تلاش دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران در جلب حمایتهای خیرین در عرصه سلامت افزود: در حوزه خیرین تلاش مضاعفی آغاز شد که حاصل آن اهدا دو هزار متر مربع زمین در جوار بیمارستان بوعلی سینا ساری، اهدا زمین و ساختمان در مجاورت بیمارستان امام خمینی ساری و اهدا زمین جهت احداث پایگاه اورژانس شهری و بین شهری در ساری و فریدونکنار در سال 89 است.

ناصحی با اشاره به نامه جمعی از بازنشستگان و کارکنان دانشگاه در رابطه با مجموعه فرهنگی خزر آباد ساری افزود: با توجه به اینکه این مجموعه در نیمی از سال بلااستفاده باشد و در فصل تابستان نیز کارکنان این دانشگاه نمی توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند دانشگاه علوم پزشکی مازندران آمادگی دارد با مدیریت این مجموعه فضای موجود را برای همه کارکنان وزارت بهداشت و دانشگاه آماده کند.

سید رمضان شجاعی، نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیتهای بالای مازندران در پذیرش مسافران و گردشگران افزود: با امکانات استانی خدمات در سطح ملی ارائه می شود که در بخش سلامت نیز تختهای بیمارستانی و امکانات بهداشتی در حد استانی و فرسوده و قدیمی است که در شان مردم و مهمانان استان نیست و باید به جایگاه واقعی خود برسد.

وی ایجاد یک مرکز جامع سرطان را از ضرورت های استان خواند و افزود: با توجه به آمار بالای بیماران سرطانی در استان ایجاد چنین مرکزی درخواست جدی همه نمایندگان استان است./مهر


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.153 seconds.